Ugeavisen Kolding
Da Jysk Fynske Medier lancerede konkurrencen “Danmarks Bedste Ugeavis” var jeg ansat hos Kiva Grafisk og fik til opgave, at redesigne Kolding Ugeavis og dens designlinje.
Min tanke var at Kolding Ugeavis’ nye indentitet skulle afspejle en ugeavisen der vil være det medie i Kolding som råber op i det lokale samfund. Ugeavisen er et stærkt medie med meninger og holdninger til stor gavn for det lokale Kolding. Ugeavisen skal være det medie som man lokalt stoler på, fordi avisens opråb er troværdige.
Et stærkt brand og præcise grafiske elementer kan være medhjælpende til at synliggøre budskaberne. Ved at bl.a. at implementere et udråbstegnet i logoet fik Kolding Ugeavis et stærkt brand. Layoutet og de grafiske elementer skulle være enkelte og overskuelige for avisens læsere. Man må aldrig være i tvivl om hvor man har ugeavisen og dens holdninger.
Re-designet af ugeavisen blev rigtig godt modtaget og vandt konkurrencen som “Danmarks Bedste Ugeavis”. Layoutet er overført til ugeavisen Varde, Vejen, Aabenraa, Haderslev og Sønderborg. En utrolig spændende grafisk proces hvor journalisterne tekster absolut skal kunne føle sig hjemme.
Visuel identitet · Logo Design · Avisproduktion · Redesign af avis elementer og indholdsopsætning
Se lanceringen af Kolding Ugeavis i nyt design i linket.
Casper Olesen, Bladchef og Laust Tuxen Hedegaard, Lokalredaktør, Kolding Ugeavis skrev dette i avisen.
“Linda Kongerslev fra Kiva har stået i spidsen for nydesignet, og JFM Marketing i samarbejde med detKONCEPT har stået for markedsføringen. Kolding Ugeavis, der er med konkurrencen om at blive Danmarks bedste ugeavis, har fået et helt nyt design.
Nu hedder avisen blot Ugeavisen og har skiftet udseende markant. Fremover kan Ugeavisen kendes på det røde udråbstegn, der er et gennemgående logo.”